Egy falatnyi gyémánt

Egy falatnyi gyémánt

1 évesek lettünk :)

2013. január 03. - ninoness

E nemes esemény alkalmából egy írásművet választottam, amit a minap olvastam és nagyon megtetszett:

Eve Ensler: Érző lélek vagyok

Jó lánynak lenni.
Átérzem, amit érzel,
ahogy az új érzést
felleled egy régi
rejtekében.
Érző lélek vagyok.
Nem elvont eszmék
Vagy kőbe vésett ideák mozgatnak.
Minden itt lüktet a belsőmben, a lábamban
a fülcimpám szélét égeti.
Tudom, mikor haragszik meg rád a barátnőd,
noha látszólag semmi
nem változott benne.
Tudom, mikor jön a vihar.
Érzem, ahogy felkavarodik a levegő.
Tudom, ha a srác nem hív vissza.
Rá tudok hangolódni a hullámaira.

Érző lélek vagyok.
Szeretem, hogy semmit nem veszek könnyen.
Mindent oly erősen, mélyen érzek.
Ahogy végigmegyek az utcán.
Ahogy anyám felébreszt.
Amikor rossz híreket hallok.
Azt, hogy nem bírom a vereséget.

Érző lélek vagyok.
Mindenhez és mindenkihez kötődöm.
Ilyennek születtem.
Ne mondd nekem, hogy ez csak egy kamaszos
múló dolog,
vagy hogy csak azért van, mert lány vagyok.
Ettől vagyok jobb.
Ettől vagyok éberebb.
Ettől élek a jelenben.
Ettől vagyok erősebb.

Érző lélek vagyok.
Létezik a tudásnak egy különös módja.
Az idősebb nők ezt valahogy elfelejtették.
Örülök, hogy nekem még itt van a sejtjeimben.

Tudom, mikor hull le a kókuszdió.
Tudom, hogy túlságosan kiszipolyoztuk
     a Földünket.
Tudom, hogy apám soha nem jön vissza.
Hogy a tűz mindig váratlanul lobban fel.
Tudom, hogy a rúzs
nem csak egy jelzés.
Tudom, hogy a fiúk mind nagyon bizonytalanok,
és senki nem születik terroristának, hanem az lesz
     belőle.
Tudom, egy csók elég ahhoz,
hogy elveszítsem a józan eszem,
ami néha nem is olyan rossz dolog.

Ez nem szélsőségesség.
Ez olyan lánydolog.
Mivé is lennénk,
ha a bennünk lévő nagy ajtó szélesre tárulna?
Ne mondd, hogy ne sírjak,
ne csitítgass,
ne mondd, hogy legyek józan,
hogy csillapodjak!
Érző lélek vagyok,
úgy, ahogy a Föld is forog,
és ahogy a szél viszi a virágport.
Nem mondhatod az Atlanti-óceánnak sem,
hogy csituljon le.

Érző lélek vagyok.
Miért akarsz megfékezni
vagy kikapcsolni?
Én vagyok az emlékezeted.
Én kapcsollak össze a legmélyebb éneddel,
hogy semmi fel ne híguljon,
el ne szivárogjon.
Visszaviszlek oda.

Szeretem, hogy érezni tudom
legbelsőbb érzéseidet
akkor is, ha eláll tőle a szívverésem,
ha túlságosan fáj,
ha letérít az utamról,
ha beleszakad a szívem.
Ez tesz felelőssé.
Mert érző,
érző, odaadó,
elbűvölő lélek vagyok.
És szeretem, hallod,
szeretem, szeretem, szeretem,
hogy lány vagyok.

:)

A bejegyzés trackback címe:

https://ninoness.blog.hu/api/trackback/id/tr594993786

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása