Egy falatnyi gyémánt

Egy falatnyi gyémánt

2015. július 13. - ninoness

"A hentes nemrég mesélte nekem, hogy a fiai éppen azzal játszottak a barátaikkal a konyhaasztalnál, hogy összeírták egy papírra, hány olyan érvet ismernek, amiért egy fiatal nő férjhez megy manapság. Én megdöbbentem rajta, hány ilyen okot találtak: 14-et!

Csak néhányat említek meg itt ezek közül: vagyont és kényelmet szerezni; elkerülni a szülők mellől végre; megtörtént leánykérés okán; félelem attól, hogy kifut valaki az időből; mert az "igazi" rá sem néz, így hát bánatból; mert az "igazi" rá se néz, így hát féltékennyé kell tenni; mert vége az egyetemnek; mert ló nincs, de ott egy szamár;

... és ami nekem a legfájóbb: mert az "igazi" fogalma csak egy ábránd, valójában nem is létezik; nem is létezhet.

(...)

Hiszen, mint ahogy Te is tudod, én átéltem Nagyapáddal azt, amiről beszélek... Ezek pedig azt hiszik, nem is létezik...

A mai fiataloknak tudniuk kellene, hogy igenis létezik a kölcsönösen nagy szerelem, amelynek megvannak a teherbíró alapjai is. Létezik az "igazi", a FÉRFI, aki a lelkünket és a testünket is kiteljesíti, akivel nem mindig könnyű, de aki nélkül sokkal szegényebbek lennénk. Talán nem kellene olyan gyorsan feladni.., akkor több fiatal nő megtalálná. Mert ahogy a Biblia mondja: "Mindent lehet, de nem minden használ." 

 

Paeli Suutari: A Suutari-levelek

 

Vannak időszakok, amikor képtelen vagyok ilyen típusú könyveket a kezembe venni, sőt lényegesen leegyszerűsítve inkább azt mondanám, hogy szkeptikus vagyok. És ez a legnagyobb baj a mai fiatalsággal, hogy nem hisznek. Én is néha így vagyok, aztán jön valami reményteli, aztán az is elmúlik megint. Ez a folyamatos hullámhegy-hullámvölgy dolog pedig egy idő után nem csak idegesítő, de unalmas is.

Ez a könyv pedig gyengéden és nem csöpögősen pont azt a reményt adja az embernek, amire talán szüksége lehet. Minden lapját imádom és őszintén valósághűnek érzem, bármit képes lettem volna beemelni, idézni, mert annyira sok jó részt megcímkéztem már. Ha egy barátnőm nagy döntés előtt állna a szerelmi életével kapcsolatban, biztosan ezt a könyvet ajánlanám neki, mert nem találkoztam eddig még jobbal a piacon.

A bejegyzés trackback címe:

https://ninoness.blog.hu/api/trackback/id/tr37626140

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása